بیش از ۸۶۰ واحد BNB روزانه از بین می‌رود! این به‌دلیل توکن‌سوزی ارز بایننس اتفاق می‌افتد. توکن‌سوزی به فرآیندی گفته می‌شود که در طی آن تعدادی از ارزهای دیجیتال از بین می‌روند. در این مقاله به مفهوم توکن سوزی پرداختیم؛ همچنین به سوال کدام ارزهای دیجیتال توکن سوزی دارد؟ پاسخ داده‌ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

توکن سوزی ارز دیجیتال چیست؟

توکن‌سوزی ارز دیجیتال به معنی حذف تعدادی از کوین‌های ارز دیجیتال است؛ در واقع تعدادی از کوین‌ها یا توکن‌های عرضه شده‌ی یک ارز دیجیتال به یک کیف پول خصوصی انتقال داده می‌شود. این کیف پول قابل دسترسی نیست و تنها قابلیت دریافت ارز را دارد. بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال با این کار قصد دارند ارزش ارز را حفظ کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاعات بیشتر مطلب توکن سوزی را در مجله ایرانیکارت مطالعه کنید.

توکن‌سوزی می‌تواند به‌طور مستمر یا در یک رویداد خاص انجام شود. برای مثال اتریوم در طول تراکنش مقدار کمی از ارز را می‌سوزاند. البته توکن‌سوزی فقط به روش انتقال به کیف پول انجام نمی‌شود. بسیاری از پروژه‌ها روش‌های مختلفی برای انجام این کار دارند. این روش‌ها می‌تواند بسیار پیچیده باشد. از جمله مزایا و معایب توکن سوزی ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای توکن‌سوزی:

  • افزایش ارزش کوین
  • جلوگیری از سفته‌بازی
  • استفاده برای تامین بودجه توسعه

معایب توکن‌سوزی:

  • از دست دادن توکن‌ها
  • دادن سیگنال منفی به بازار
  • دست‌کاری بازار
لیست ارزهای دیجیتال که توکن سوزی دارند
رمزارزهایی که توکن سوزی دارند

لیست ارزهای دیجیتال که توکن سوزی دارند

در ادامه می‌خواهیم به سوال کدام ارزهای دیجیتال توکن سوزی دارد؟ پاسخ دهیم و 6 ارز را به شما معرفی کنیم.

1) اتریوم

اتریوم یک شبکه بلاکچین است که کاربردهای مختلفی مانند ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارد. ما توکن این بلاکچین را با نام اتر می‌شناسیم. این ارز دارای توکن‌سوزی مستمر است. در طول هر تراکنشی که با اتریوم انجام می‌شود، مقدار کمی توکن‌سوزی می‌شود. این کار باعث می‌شود عرضه اتر کم شود با این ارز کمیاب شود. در نتیجه ارزش ارز افزایش پیدا می‌کند.

2) ریپل

ریپل هم دارای سیاست‌های توکن‌سوزی است. این ارز بخشی از توکن‌های خود را هر سه ماه می‌سوزاند. این توکن‌سوزی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که تعداد ارزهای از بین رفته به ۱۰۰ میلیارد برسد. این کار باعث کاهش عرضه کل می‌شود و در نهایت ارزش سهم را افزایش می‌دهد.

3) تتر

تتر یک استیبل کوین است. این بدان معنی است که تتر همیشه به ارزش ۱ دلار باقی می‌ماند. در واقع این ارز توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. تتر زمانی که یک کوین جدید ایجاد می‌شود، توکن‌سوزی می‌کند. این کار باعث می‌شود که ارزش ارز ثابت و همیشه یک دلار بماند.

4) یو اس دی کوین

USDcoin استیبل کوین دیگری‌ست که قیمتی همیشه ثابت دارد. این ارز برای پایدار شدن قیمت به اندازه یک دلار توکن‌سوزی دارد. زمانی که یک کوین جدید ایجاد می‌شود مقدار کمی از این ارز از بین می‌رود.

5) بی‌ ان بی

BNB ارز دیجیتال صرافی بایننس است. این ارز هر سه ماه توکن‌سوزی دارد. توکن سوزی تا مدتی ادامه پیدا می‌کند که ۱۰۰ میلیون توکن از بین برود. این توکن‌سوزی باعث کاهش عرضه کل و افزایش قیمت می‌شود.

6) شیبا اینو

شیبا اینو یک میم کوین است که بر اساس یک شوخی ایجاد شده است. با این حال در ماه‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده است. توکن‌سوزی این ارز به این صورت است که وقتی یک تراکنش روی شبکه شیبا انجام می‌شود، مقداری از توکن‌های این ارز از بین می‌روند.

معرفی پلتفرم‌های رصد توکن سوزی ارزهای دیجیتال

بهترین پلتفرم‌هایی که می‌توان توکن سوزی ارزهای دیجیتال را از آن پیگیری کرد عبارتند از:

پلتفرم CoinGecko

پلتفرم coingeco.com یک وبسایت که اطلاعات مختلفی درباره ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند مواردی مانند ارزش معاملات، قیمت و ارزش بازار باشد؛ همچنین این پلتفرم رویدادهای توکن‌سوزی را به صورت لیست تهیه کرده و ارائه می‌دهد.

پلتفرم CoinMarketCap

coinmarketcap.com هم یکی از وبسایت‌های مرجع این حوزه است. این وبسایت اطلاعات زیادی درباره کوین‌ها ارائه می‌دهد. این پلتفرم هم مانند CoinGecko رویدادهای توکن‌سوزی را رصد می‌کند و اطلاعات را به‌صورت لیست در اختیار شما قرار می‌دهد.

پلتفرم Coinmarketcal

در پلتفرم coinmarketcal.com می‌توانید لیست رویدادهای توکن‌سوزی تمامی رمزارزها را مشاهده کنید؛ همچنین تاثیرات توکن‌سوزی بر قیمت ارزهای دیجیتال هم قابل مشاهده است.

جمع‌بندی

در مقاله کدام ارزهای دیجیتال توکن سوزی دارد درباره توکن‌سوزی صحبت کردیم. سپس ۱۰ ارز دیجیتال که توکن‌سوزی دارند را به‌شما معرفی کردیم. در آخر هم تعدادی پلتفرم برای رصد توکن‌سوزی ارزهای دیجیتال با شما به اشتراک گذاشتیم. به‌ جز ارزهایی که ما معرفی کردیم، کدام ارزهای دیجیتال توکن سوزی دارد؟ در بخش نظرات به ما بگویید!

نوشته کدام ارزهای دیجیتال توکن سوزی دارند؟ اولین بار در ایرانیکارت. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید